12
Feb
10

merah sangatlah mak ngah

Mãsã godeh-godeh gerobok (ãlmãri, dãlãm loghãt Johor), terjumpã buku simpãnãn ASB. Tengok ngãm-ngãm tigã tãhun tidãk updãte sudãh. Tãk pernãh mãsuk. Tãk pernãh kuãr. Berãbuk dãn bersãwãng bãgãi.

Bukãn nãk menunjuk-nunjuk. Bukãn nãk riãk. Mãlãh terãsã mãlu jugã. Kãwãn-kãwãn yãng ãdã Nuffnãng pun boleh dãpãt lebih bãnyãk uooolss. Adã yãng sãmpãi terlondeh-londehkãn suãr nãk tunjuk-tunjuk bãgãi. ;-p

Semãlãm bilã dãh updãte, berkirã-kirã. Berãngãn tãk ingãt, kãlãu simpãnãn itu RM100K. Boleh dãpãt untung RM30K. Kãlãu RM1 jutã, leh dãpãt RM300K. Fuyoh, bãnyãk giler mãkk. Boleh pãnjãt pokok kelãpã lãgi tinggi. Berãngãn mãt jenin memãng sedãp kãn kãwãn-kãwãn.

Tãpi, memãng betullãh. Duit memãng boleh buãt duit loh.

Gambar diatas: ditakdir dan dikurnia untuk Melayu sahaja,
Tajuk diatas: dari iklan klasik ASN, merah sangatlah mak ngah, macam zaman dulu-dulu,


30 Responses to “merah sangatlah mak ngah”


  1. 1 mamai
    February 12, 2010 at 9:07 am

    sikit-sikit lama-lama jadi bukit…

  2. 2 azieazah
    February 12, 2010 at 10:40 am

    Ya.. masih ingat iklan ASB tu, di mana majlis kahwin orang Melayu dijadikan suasana… inai yang merah… Makcik yang melatah..Menabung memang sesuatu yang menguntungkan…

  3. 3 tunbegia
    February 12, 2010 at 10:42 am

    mamai:betul,

  4. 4 tunbegia
    February 12, 2010 at 10:44 am

    azieazah:mesti lebih banyak simpanan azie,

  5. 5 ad3ck
    February 12, 2010 at 11:40 am

    kesimpulannya, berapa untung? ;p.

  6. 6 noniey
    February 12, 2010 at 11:42 am

    kenapa saya tak tau iklan tu ek? huhuhu

  7. 7 tunbegia
    February 12, 2010 at 11:53 am

    ad3ck:10% setahun, sebab 3 tahun jadi 30% kurang lebih,

  8. 8 tunbegia
    February 12, 2010 at 11:54 am

    noniey:sebab kamu belum dilahirkan,

  9. 9 ibusinga
    February 12, 2010 at 1:57 pm

    bukan inai yang merah sangat…lipstik yang merah sangat…

  10. 10 nohas
    February 12, 2010 at 4:05 pm

    Berangan memang seronok tak kena duit..tak simpan di ASB, invest kat rmh lelong..berbaloi-baloi juga..

  11. 11 tunbegia
    February 12, 2010 at 4:12 pm

    ibu:sungguh kuat memori, tB cari juga youtube iklan ASN itu tapi tak jumpa,

  12. 12 tunbegia
    February 12, 2010 at 4:13 pm

    nohas:tak kena duit, atau duit tak lesap, itu yang penting,

  13. 13 Mak Su
    February 12, 2010 at 5:44 pm

    eh wah, tengok tu nombornya berubah-ubah🙂

  14. 14 izan
    February 12, 2010 at 8:36 pm

    ermmm… bukan ke sudah tukar skrg – bieru…

  15. 15 tunbegia
    February 12, 2010 at 9:06 pm

    maksu:mana ada, perasanla ,

  16. 16 tunbegia
    February 12, 2010 at 9:12 pm

    izan:apa yang tukar, apa yang bieru,cakapla terang sikit awak,

  17. 17 fadzilah
    February 12, 2010 at 11:29 pm

    kalau dah byk duit dlm bank tu..bleh la belanja kwn2 blogger ni ye..:)

  18. 18 openid
    February 12, 2010 at 11:39 pm

    ASB ni kalau simpan banyak mesti lagi tak sabar nak pegi update. hehehe (walaupun ASB kite tak perlu update sebab takde duit pon).heheheBlogresipi

  19. 19 tunbegia
    February 12, 2010 at 11:44 pm

    fadzilah:belanja air suam no hal, takut orang tdk sudi saja,

  20. 20 tunbegia
    February 12, 2010 at 11:46 pm

    blogresepi:tapi tempat lain banyak duit bukan,

  21. 21 Faarihin
    February 13, 2010 at 1:15 am

    owh.. ingatkan apa yang merah sangat tu.. cari2lah kot2 ada pic orang pakai baju merah ke? huhuhu.. (^__^)p/s: ehem..ehem.. leh mintak blanje makan ais kem ni.. hohoho..

  22. 22 Dak Wan®
    February 13, 2010 at 1:36 am

    Kalau hilang buku nak wat camner eh?

  23. 23 tunbegia
    February 13, 2010 at 7:20 am

    faarihin:estem no hal loh, takut kamu saja yang gedik-gedik tak moh nanti,

  24. 24 tunbegia
    February 13, 2010 at 7:33 am

    dak wan:sebaik2nya pergi cawangan ASB dan isi borang bagai, ada org kata kena beli stem hasil RM10 dan RM10 untuk buku baru, gudluck,

  25. 25 Catwoman
    February 13, 2010 at 7:35 am

    Salam TB…..Tak pegi holiday ke??Aku pun tak update buku ASB lagi. Aku kene update nihhhh…..:)

  26. 26 tunbegia
    February 13, 2010 at 8:58 am

    zyma de vogue:duit juta2 dlm saloon, takyah nak update pun takpe, ;-p

  27. 27 dilaOHdila
    February 13, 2010 at 6:09 pm

    wah nang Gobok pun jek ono simpenan ney Yosing nang Jobbo alangkah akahey uwong iki:-)

  28. 28 tunbegia
    February 13, 2010 at 10:11 pm

    mbakyu dilah:ojo ngomong koyok ngono toh, isin haku loh,

  29. 29 SeNDuDuK PuTiH
    February 15, 2010 at 10:50 am

    Banyak gak % profitnya tuhhh…

  30. 30 tunbegia
    February 15, 2010 at 5:34 pm

    senduduk:memang banyak profit kalau dikira,


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Thunbergia Laurifolia

Thunbergia Laurifolia

Seorang lelaki, sudah lanjut usia, tinggal berasingan di ibukota. Suka bunga-bungaan, tapi bukan jiwang. Suka kereta-kereta, tapi bukan mat rempit. Suka fotografi tapi bukan photographer. Eh, suka suki haku lohh.
February 2010
M T W T F S S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

yang lampau


%d bloggers like this: