16
Feb
10

stesen keretapi chamek

Dãri simpãng Jemãluãng, selepãs mengecãpi keindãhãn tãsik di Tãmãn Rekreãsi seorãng diri. Pemãnduãn ke Bãndãr Kluãng ãmãtlãh membosãnkãn. Tiãdã kãmpung-kãmpung (kecuãli Bãndãr Kãhãng) di sepãnjãng jãlãn yãng dipenuhi hutãn rimbã – Hutãn Simpãnãn Endãu Rompin diberi nãmã.

Dulu pernãh cubã mencãri pekãn Chãmek yãng kini sedãng populãr dengãn wãrung kopitiãmnyã (Pãsir Gudãng, Bãndãr Seri Alãm dãn Bãndãr Bãru Udã). Tãpi kelmãrin, setelãh bertãnyã pãkcik penjuãl chãr kuey ditepi jãlãn. Rupã-rupãnyã ãdã jãlãnrãyã besãr dãri Pãloh menghãlã ke Kluãng.

Sebelum itu, sudãh tersesãt ke dãlãm kãmpung GSA Chãmek. Tidãklãh tãhu ãpã mãksud GSA.

Usãhã tãnggã kejãyããn kãn kãwãn-kãwãn.

Gambar diatas: stesen keretapi Chamek signboard, ditepi jamban, stesen keretapi yang tidak digunakan lagi,


18 Responses to “stesen keretapi chamek”


  1. 1 LiFe Is BeAuTifUl LyRiC
    February 16, 2010 at 4:16 pm

    jauh nya menyesatkan diri.. jumpa tak kopitiam itu?..

  2. 2 tunbegia
    February 16, 2010 at 4:54 pm

    life:kopitiam apek banyak banyak woooo,

  3. 3 cacah
    February 16, 2010 at 8:14 pm

    jauh berjalan luas pandangan…🙂

  4. 4 Che' Pit
    February 16, 2010 at 8:31 pm

    huhu sebut jemaluang, teringat zaman kat U dulu..dari muadzam nak ke JB, ikut jemaluang.. tetiba eksiden.. ada kereta hilang kawalan, terlanggar batu, melantun kena cermin depan van U.. hancur, pecah berkecai.. tersadai kat balai polis jemaluang, huhu..

  5. 5 tunbegia
    February 16, 2010 at 8:38 pm

    cacah:tapi taklah sampai lagi ke siam,😉

  6. 6 tunbegia
    February 16, 2010 at 8:38 pm

    che’pit:nasib baik tiada kehilangan jiwa,

  7. 7 kakpah
    February 16, 2010 at 9:12 pm

    chamek. satu nama yang sungguh unik. mungkin pekannya juga unik.jalan sengsorang?

  8. 8 tunbegia
    February 16, 2010 at 9:24 pm

    kakpah:sungguh unik, sampai tak kelihatan dalam peta,

  9. 9 aNIe
    February 16, 2010 at 10:20 pm

    Chamek? Tak pernah dengar pun pekan tu…

  10. 10 tunbegia
    February 16, 2010 at 10:24 pm

    anie:kamu orang mana?

  11. 11 xiiinam
    February 16, 2010 at 11:52 pm

    Kluang…kampung bapak saya…Bandar Seri Alam…Abang Long saya tinggal.Pasir Gudang..ada mak usu saya…Semua tu buat saya rindu balik kampung…

  12. 12 tunbegia
    February 17, 2010 at 12:02 am

    xiiinam:baliklah kampung, cuti sekolah cina tutup seminggu maa,

  13. 13 xiiinam
    February 17, 2010 at 12:08 am

    Saya bukan mengajar di sekolah Cina….tapi banyak murid Cina rapat dengan saya…

  14. 14 tunbegia
    February 17, 2010 at 2:05 am

    xiiinam:ooo begitu, maafkan saya cikgu,

  15. 15 MSOM
    February 17, 2010 at 7:43 am

    Aku dulu bertugas di Paloh selama 7 tahun, aku kerap melalui jalan Paloh-Kluang ni. Mak datuk! Sampai kluang badan semua berdebu, rambut kuning macam mat saleh. Semua orang tengok aku, macam monyet terlepas dari sangkar.

  16. 16 tunbegia
    February 17, 2010 at 8:04 am

    msom:kalau tiada dulu, manakan ada sekarang,

  17. 17 dilaOHdila
    February 17, 2010 at 7:16 pm

    rasarasa dek engi aku eneng ngomen nang keneyopo aku nsalah umah Yo kang:-)

  18. 18 tunbegia
    February 17, 2010 at 7:47 pm

    mbakyu dilah:mbohla, haku kok wes kelalen, wong seng teko yo pirang pirang neng keney


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Thunbergia Laurifolia

Thunbergia Laurifolia

Seorang lelaki, sudah lanjut usia, tinggal berasingan di ibukota. Suka bunga-bungaan, tapi bukan jiwang. Suka kereta-kereta, tapi bukan mat rempit. Suka fotografi tapi bukan photographer. Eh, suka suki haku lohh.
February 2010
M T W T F S S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

yang lampau


%d bloggers like this: