16
Mar
10

mee jawa miri

all peninsular men at jalan peninsula, kampung pulau melayu

Sebenarnya semalam pagi ada kawan bawa ke warung mee jawa. Sedap katanya. Tapi bila tiba, tutuplah pulak.

Pagi tadi sempat kesana. Tidak jauh dari tempat menginap. Pesan mee jawa dan kopi o sudah. Macam mee rebus saja rasanya. Tapi ada setongkol daging sup.

Tapi baru tahu juga. Nasi lemak di sini dibungkus dengan plastik saja. Jimat, tak perlu daun pisang pengalasnya. Macam ais kepal bentuknya. Mungkin esok saja mencuba.

mee jawa (left) and nasi lemak miri (right)


24 Responses to “mee jawa miri”


  1. March 16, 2010 at 12:55 pm

    sedapnya mee jawa tu…teringin pula nak rasa.

  2. 3 zue
    March 16, 2010 at 12:58 pm

    mee jawa kat area mana ni…mkn mee jawa x leh nak berulang2 sbb cepat muak.
    mana best nya mkn nasi lemak pakai plastik…x dpt bau aroma daun pisang.

  3. March 16, 2010 at 1:33 pm

    waduuhh.. lapar ouh tgk gambar tuh..
    nasi lomak tuh macam best jek,.huhu

  4. March 16, 2010 at 2:14 pm

    bungkus plastik?
    bagus tu, jimat!

  5. March 16, 2010 at 5:14 pm

    bungkus plastik? tak mesra alam.

  6. March 16, 2010 at 5:44 pm

    keh keh keh…
    macam kenal jer…

  7. March 16, 2010 at 5:44 pm

    Tengok nasik lemak tu dah tau apa isi. Tak payah nak tanya apa lauk dia, sambal petai ke, sambal udang ke…
    Berapa sen nasik lemak tu ye? lima posen?

  8. March 16, 2010 at 6:10 pm

    tertarik dengan nasi lemak tu..

    wah.. mmg btul2 jimat lah. kalo kt tmpt sy yang pnh sy jmp.. balut dgn plstik, dicover dengan paper..

    wa…

  9. March 16, 2010 at 6:56 pm

    Nice blog.
    Thanks sudi singgah blog aya.
    Sekarang masih kat Miri ke?

  10. March 16, 2010 at 6:56 pm

    Nice blog.
    Thanks sudi singgah blog saya.
    Sekarang masih kat Miri ke?

  11. March 16, 2010 at 7:20 pm

    Sedapnya la hai nampak mi tu.. teringat pada kampung halamanku Johor… rindu semakin membuak2 nak balik….uwaaa😦

  12. March 16, 2010 at 9:19 pm

    tak sangka di miri pn ada mee jawa..sungguh popular makanan orang jawa kans!

  13. March 18, 2010 at 1:34 am

    salam…..wah wah wah…sangat sedap makan di situk…
    mee jawa nya memang class….i like….!~
    len kalau nak pekena tu, ajak la saya sekali na…
    sik jauh bah kamek dgn miri….


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Thunbergia Laurifolia

Thunbergia Laurifolia

Seorang lelaki, sudah lanjut usia, tinggal berasingan di ibukota. Suka bunga-bungaan, tapi bukan jiwang. Suka kereta-kereta, tapi bukan mat rempit. Suka fotografi tapi bukan photographer. Eh, suka suki haku lohh.

yang lampau


%d bloggers like this: