24
Mar
10

nodding donkey

A pumpjack (also known as ‘nodding donkey, oil derrick, pumping unit, horsehead pump, beam pump, sucker rod pump (SRP), grasshopper pump, thirsty bird and jack pump) is the overground drive for a reciprocating piston pump installed in an oil well. [+ wikipedia ]

Tiada yang menarik di Kuala Belait maupun di pekan Seria. Cuma terdapat banyaknya pengepam minyakย  ‘nodding donkey’ di merata-rata tempat terutamanya di tepi pesisiran pantai yang cantik.

Gambar ‘nodding donkey’ yang bergerak-gerak diatas Tun Begia ambil berdekatan dengan The Billionth Barrel Monument di Seria. Jangan fening fening uoolss. Kehh.


22 Responses to “nodding donkey”


  1. March 24, 2010 at 9:17 am

    wah..stail.. ini guna imageready ek.. wat gif.. btul ke.. huhu.

  2. March 24, 2010 at 9:28 am

    oh npok2.
    xpasan tdik..

    jauhhhnnnnya?

  3. March 24, 2010 at 10:02 am

    Salam,

    Saya sudah ketinggalan kapal terbang, tb dah ada blog baru..dah ada di seberang..

    Semoga semuanya selamat..masih cari rumah ‘auction’ lg ke kat sana? Rumah panjang takde nak lelong…hehe..

  4. March 24, 2010 at 11:02 am

    pergh… bergegar bumi sekali tuh…

  5. March 24, 2010 at 11:20 am

    Salam kenal Tunbegia….

  6. March 24, 2010 at 12:24 pm

    nice move…
    rase kelakar tgk

  7. 17 DrSinga
    March 24, 2010 at 1:09 pm

    rasa saaaaaangat vertigo ….๐Ÿ™‚

    • March 24, 2010 at 1:21 pm

      muntah muntah tak,

      Vertigo is the feeling that you or your environment is moving or spinning. It differs from dizziness in that vertigo describes an illusion of movement. When you feel as if you yourself are moving, it’s called subjective vertigo, and the perception that your surroundings are moving is called objective vertigo.

  8. 19 ez
    March 24, 2010 at 1:32 pm

    mula2 ingatkan ape tadi..hahah..rupenya kapal pam minyak..hahah..tgk lama2..fenin2la..hahah

  9. March 24, 2010 at 4:29 pm

    apesal lah goyang se mcm je..buat sakit mata aku nengok.
    knape negeri iteww byk minyak tapi kemundunran infrastrukturnya.


Comments are currently closed.

Thunbergia Laurifolia

Thunbergia Laurifolia

Seorang lelaki, sudah lanjut usia, tinggal berasingan di ibukota. Suka bunga-bungaan, tapi bukan jiwang. Suka kereta-kereta, tapi bukan mat rempit. Suka fotografi tapi bukan photographer. Eh, suka suki haku lohh.

yang lampau


%d bloggers like this: