21
Apr
10

merenyam

select any texture you like
Triumph International, Giant Plentong

Jangan salah paham ye kengkawan. Haku tangkap gambar coli diatas sebab terpesona dengan kaler dia yang menawan. Itu saja.

Tetiba teringat kisah nasihat dan tauladan (tauladanlah sangat kanns) dari email ini pulakks uools. Citer ini tiada kena mengena dengan sesape, hanya citer semata-mata. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. Layannns.

Seorang perempuan baru saja menjalani rawatan wajah sempena hari jadinyer. Wanita tu dah pun membelanjakan lebih kurang RM15,000.00 dan berasa sangat puas hati. Dalam perjalanan balik rumah selepas menjalani rawatan tu, dier singgah sekejap kat sebuah kedai mamak untuk beli surat khabar. Semasa membayar duit surat khabar tu, dier pun bertanya kat mamak tuan punyer kedai tu.

“Mamak, buleh tanya tak?? awak agak-agak berapa umur saya sekarang nieh??” tanya wanita tu.

“Lebih kurang 30 tahun”, mamak tu menjawab.

“Takde lah, sebenarnya saya dah 50 tahun.” jawab wanita itu riang kerana orang menyangkanyer lebih muda dengan wajah barunyer itu.

Tak lama kemudian, dier singgah plak kat McDonalds. Semasa mengorder burger tu, wanita tu pun mencelah dan bertanya pada awek yang jaga kaunter tu soalan yang sama macam dier tanya kat mamak tadi.

Awek tu pun menjawab, “Entah la, rasanyer dalam 29 tahun”. Wanita tu pun menjawab, “Takde la dik, Akak dah 50 tahun dah nieh.” Wanita tu bertambah-tambah la happy, dan sambung perjalanan balik ke rumah.

Semasa menunggu bas, wanita tu duduk bersebelahan dengan seorang pakcik Tua kat satu Bus Stop kat KL tu. Sebab boring tunggu bas lambat sangat, wanita tu pun bertanya kepada pakcik tu Soalan yang sama.

Pakcik tu pun menjawab, “Pakcik dah tua dah. Umur pun dah 75 tahun. Mata pakcik dah kabur dah, tapi pakcik boleh tau berapa umur seseorang wanita tu dengan satu cara. Dulu masa muda-muda dulu pakcik ader belajar.”

“Macam mana caranyer??”, tanya wanita itu pula teruja ingin tau.

“Pakcik kena rasa dan kaji bahagian sulit wanita tu, baru pakcik buleh bagi tau dengan tepat”.

Mereka berdua diam seketika. Wanita itu pula rasa ingin tau sangat-sangat apa cara yang digunakan oleh orang tua tu.
Akhirnya wanita itu berkata. “Ahh… tak kisah la pakcik, pakcik buleh rasa bahagian sulit saya, saya nak tau macam mana pakcik buleh tau umur saya”.

“Baik ler”‘ kata pakcik tua tu. Mereka berdua pun pergi kat bahagian belakang bangunan di mana takde orang. Kemudian pakcik tua tu pun menarik ke bawah seluar dalam wanita tersebut dan start le meraba alat sulit wanita tersebut.

Selepas beberapa minit, wanita tu pun berkata. “Okay! Okay! cukup tu pakcik, sekarang saya nak pakcik bagi tau berapa umur saya.”

Pakcik tu pun berhenti meraba dan menarik tangan dan mencium dan menjilat jari-jarinya satu persatu dan menjawab, “Umur awak dah 50 tahun.”

Mendengar jawapan pakcik tu, maka terkejut beruk le wanita tu. “Fuiyooo… macam magic jer, macam mana pakcik buleh tau??”, tanya wanita tersebut lagi tidak sabar.

Pakcik tua yang cool tu pun dengan tersenyum lebar menjawab, “Pakcik beratur belakang awak tadi kat McDonalds, heheheheh”. Sambil pakcik tu sambung menjilat-jilat jarinya yang masih basah. Seronok sangatlah tuh.

Sembang hari Rabu. Salam sayang buat kengkawan semua lah.


70 Responses to “merenyam”


  1. April 21, 2010 at 12:37 am

    wow! ini mcm boleh kena tambah power mata maza lorr…

    hehehehhe

    sembang-sembang kota raya..

  2. April 21, 2010 at 7:28 am

    ayya cite pakcik n prmpuan umo 50 thun tuuuu..amek ksmptn je
    (and yeek.. geli)

    hu..

  3. 5 Tie
    April 21, 2010 at 8:15 am

    Aderk !

    Rasa kelu jejari ku ….

  4. April 21, 2010 at 8:28 am

    ieeeeeeee,…harap2 ini cerita tipu la ye..huhu..

  5. April 21, 2010 at 8:41 am

    Lain kali kalau beratur kat McD saya nak tengok kalau ada perempuan mcm ni depan saya hehehe

  6. April 21, 2010 at 9:47 am

    eiiiiii….

    ada jugak ke pompuan jenis macam nie….

    salam tun…

  7. April 21, 2010 at 10:07 am

    salam ziarah en tun,
    pergh… terkejut beruk bila bukak blog tuan tiba2 nampak spek mata besar warna warni..
    dah la window maximize.. kehkehkeh..

  8. April 21, 2010 at 12:59 pm

    salam..
    huhuh..cter dia mmg panas..dasar wanita yang tak blh terima kenyataan dlm khdupan bgtulah kejinya dia..

    senag2 je nak berasamara..walaupun hakikatnya tida hubungan dan ikatan yang sah sebagai suami isteri..huhuh

  9. 19 wan
    April 21, 2010 at 1:27 pm

    berat berat tun ni….marah geng geng kat miri tengok gambar coli ni

  10. April 21, 2010 at 1:28 pm

    Ha..ha..ha..jahat pakcik tua ni….

  11. April 21, 2010 at 2:18 pm

    memang merenyam punya pokcik! wakakaa

  12. April 21, 2010 at 2:25 pm

    Salam…
    Harap-harap itu hanya rekaan semata-mata ya…..

  13. April 21, 2010 at 2:37 pm

    banyak nya kalor…eh..eh gerammm….

  14. April 21, 2010 at 2:38 pm

    he…23x menarik gitu huhuhu….

  15. April 21, 2010 at 3:06 pm

    salam TB…
    πŸ™‚

  16. April 21, 2010 at 3:30 pm

    Inilah satu peringatan kepada kaum pompuan supaya jangan mudah riak dengan wajah sendiri… ada kaum yang akan ambil kesempatan… (untuk ingatan diri nekcun sendiri jugak!…)

  17. April 21, 2010 at 3:52 pm

    oh pakcik, pakcik~
    “ish, ish,… pakcik ni kan, McD pun makan lagi ek” ~ngeh3x

  18. April 21, 2010 at 4:07 pm

    eeeeeeeeeeeeee bodonya pompuan tu…..

  19. April 21, 2010 at 4:36 pm

    Terimalah diri seadanya.. dan yang penting jaga kebersihan… jangan cun sajork tapi bau masam lalallalalala

  20. April 21, 2010 at 4:39 pm

    tersangat geram la kanns..

  21. April 21, 2010 at 8:42 pm

    Salam TB….

    Hadoiii la……stim je m`baca n3 “hot & spicy” ni…..mcm burger di KFC la pulak!!!

    Kahkahkahakah……

    Hanya sbb nak kelihatan muda, wanita mudah t`pedaya dgn lelaki, kannzzzz….
    Aduhai wanita…….

    πŸ™‚

  22. April 21, 2010 at 9:52 pm

    cetttttttttttttt…. heheheheh….. padanla sgt dgn “bajet cun” pompuan tuh..πŸ˜›

  23. April 22, 2010 at 12:03 am

    apa lah pakcik ni ada sambungan pulak hehe

  24. April 22, 2010 at 4:24 pm

    salam….

    memang cantik kaler coli tu…kat mana tu? nak beli untuk orang umah gak laa..

  25. April 25, 2010 at 11:27 am

    terasa geli lak baca…. ekekeke…

  26. April 25, 2010 at 3:52 pm

    TB, so this is your 100th post? aduyai… kekeke.. tak seswai tau.

  27. April 28, 2010 at 10:43 am

    perghhh!!!
    hahahaha~

    lawak!…pengajaran: jangan jadik gelojoh sangat sampai tak berfikir langsung. apa ke halnya sampai nak bagi strangers rasa ko punya tuuuttt kan?

  28. April 28, 2010 at 1:42 pm

    salam encik tun.. ingatkan daripada golongan hawa… rupanya sama kita ahaks..
    cerita tu agak menarik.. kalu tak berlaku secara betul.. memang penulisnya kreatif lah.. kalu berlaku secara betul.. atau pun kebetulan.. memang bertuah pakcik itu..

    p.s.: “selang beberapa minit tu.. “


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Thunbergia Laurifolia

Thunbergia Laurifolia

Seorang lelaki, sudah lanjut usia, tinggal berasingan di ibukota. Suka bunga-bungaan, tapi bukan jiwang. Suka kereta-kereta, tapi bukan mat rempit. Suka fotografi tapi bukan photographer. Eh, suka suki haku lohh.
April 2010
M T W T F S S
« Mar   May »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

yang lampau


%d bloggers like this: