09
May
10

selamat hari ibu

another thing that really fascinates me is electronic color of an object…how are those lights created and how can they change?
Senibong Seafood Village, Permas Jaya, Johor

Pagi-pagi tadi (Sabtu) haku hantar emak pulang ke kampung.

Sebenarnya sudah seminggu emak haku lepak kat rumah.ย  Perkataan2 dan ayat2 yang kuar dari mulut emak sejak kebelakangan nih memanglah mencabar. Terutama disaat-saat genting sebegini. Bapak haku (yang tinggal dikampung) pun sama.

Sebagai anak, haku cuba sedaya upaya. Duit bukanlah hal yang utama sekarang ini.

Mood sekarang: sedih dan hiba. Jom kengkawan makan seafood kat Kampung Senibong.


56 Responses to “selamat hari ibu”


  1. May 9, 2010 at 12:18 am

    takpe…sabar utk mak, dapat pahala..jangan pening kepala…kem salam kat mak kau

  2. May 9, 2010 at 1:18 am

    tengah pantang lah en.tun..
    tapi kalaulah permas jaya tu sepuluh kilometer dari rumah maza, molek gak cadangan en.tun..
    boleh ler kita berkudapan sama.. heheheh

  3. 7 miza
    May 9, 2010 at 6:31 am

    tun jgn camtu ngan parent..klau dah tak der duit seliun (perkataan zaman hingus leleh-sejuta ler tu ) pun tak guna..guna masa yg ada untuk melayan mereka mcm permaisuri dan raja…..berkattttttttt…..

  4. 9 sz
    May 9, 2010 at 8:30 am

    selamat hari ibu utk mrs tun & mak tun…
    rasanya tun anak yg baik, sangat bersabar…bila dah umur2 diorg gitu mmg pusing balik mcm budak2 kan…teringat dulu jaga arwah nenek, masa tu mmg tahap kesabaran kena tinggi mcm kitaa melayan karenah anak kecik skrg tp lg tahap tinggi..๐Ÿ™‚
    ooo senibong, lamanya dah tak ke sana….

  5. May 9, 2010 at 9:05 am

    selamat hari ibu buat mak n mrs tun, lalala…

    cuba penuhi kalau mampu, kalau tak terus terang
    saya juga selalu macam tuh
    saya kata:
    kalau t ada t bagi jer
    kalau tak tuh maknanya tak ada lah tuh
    mak pasti paham anak dia camana kannss

    salam pagi ahad

  6. May 9, 2010 at 9:30 am

    salam tun.
    maafla lama tak tinggal jejak disini.hoho.=)

    semoga hidup tun diberkati.insyaAllah =)

  7. May 9, 2010 at 6:44 pm

    layanilah mereka sementara merka masih ada..

    ….hu hu hu hu
    sy anak yatim piatu

  8. May 9, 2010 at 8:08 pm

    Salam kenal. Thanks for visit us…
    Selamat hari Ibu utk Ibu & Mrs Tun yekk.. Mak kita ni kekadang nampak garang & kuat membebell.. tapi yang pasti dalam hati ‘ada taman’ okeyy… he he

  9. May 9, 2010 at 8:09 pm

    selamat hari ibu utk Ibu tun yg tercinta…tp utk Tun ‘selamat hari bapa’lah…in advance! hehe…

  10. May 9, 2010 at 9:00 pm

    Senibong???? Nak!!!!!!!!! Tungguuuuu diriku balik Malaysia ekk…hehe

    p/s: suka ke Tg. Langsat pekena mi bandung kat sana

  11. May 10, 2010 at 12:49 am

    selamat hari ibu utk ibu bro๐Ÿ˜‰

  12. May 10, 2010 at 8:16 am

    pagi smlm nurzikk pon sempat juger tepon mak kat kampong…selamat hari ibu kat mak abg tun juger…

  13. May 10, 2010 at 9:21 am

    selamat hari ibu utk bunda2 sekelian๐Ÿ™‚

  14. May 10, 2010 at 9:35 am

    lawa gambar tu… ker camera trick? hehehe…
    thanks sebab derop kat my blog yang bersawang tu…

  15. May 10, 2010 at 9:38 am

    tun? nape panggil tun?
    opss.. salam ziarah kembali..
    susah senang ibu membesarkan kita dari kecil, hanya Tuhan yg tau…
    selamat hari ibu.. kim salam kat ibu ye, Tun…๐Ÿ™‚

  16. May 10, 2010 at 9:59 am

    sbgai anak kenalah byk bersabar. mmg tuhan nak menguji hati anak2.

    selamt hari ibu buat ibu tun semoga sehat selalu dan jgn marah2 lagi.

    wah sedapnya mkn kat senibong…(x sanggup nengok waktu siang)

  17. 35 pB
    May 10, 2010 at 12:28 pm

    Salam Tun ….

    kasih iBu sepanjang zaman

  18. May 10, 2010 at 1:52 pm

    seafood kat senibong tu mahal. TB belanja saya takpe lah hehehe

  19. May 10, 2010 at 4:43 pm

    tq sudi singgah blog saya..
    menarik blog ni.saya suka
    selamat hari ibu buat ibu awak

  20. May 10, 2010 at 4:43 pm

    jauhhhhhhhnya nak giii…

  21. May 10, 2010 at 4:57 pm

    sedapnya seafood. sampai sini bau. boleh๐Ÿ˜€

  22. May 10, 2010 at 5:40 pm

    mkn seafood nnt mulut bengkak cam angelina jolie. tp i bedal je..huhu. Selamat Hari Ibu!

  23. May 10, 2010 at 7:31 pm

    Salam TB….

    Semoga selamat anak beranak ye….

    Berkat!!! Selamat !!!..

    ๐Ÿ™‚

  24. May 10, 2010 at 10:50 pm

    kita tua sok pun camtu jugak rasanya…

    Entryku kali ini

    Budak-budak pakat bersunat
    Bersunat dengan Tok Mudim Botak
    Berehat seminggu menghilang penat
    Penat badan dan kepala otak

  25. May 10, 2010 at 11:29 pm

    Orang tua pompuan biasalah kan…mengomel je…rasa2nya anie pun dah nak ke arah itu…hehehhe…orang laki pulak…banyak diamnya..cepat pulak sentap…tapi senyap je…simpan dalam hati…

  26. 55 kaktiny
    May 11, 2010 at 8:49 am

    salam..

    saya pon rai hari ibu dgn makan ikan bakar..hehehe…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Thunbergia Laurifolia

Thunbergia Laurifolia

Seorang lelaki, sudah lanjut usia, tinggal berasingan di ibukota. Suka bunga-bungaan, tapi bukan jiwang. Suka kereta-kereta, tapi bukan mat rempit. Suka fotografi tapi bukan photographer. Eh, suka suki haku lohh.
May 2010
M T W T F S S
« Apr    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

yang lampau


%d bloggers like this: