12
May
10

jason bay

left: from the abandoned jetty house looking at the bridge; right: from the bridge
The bay was in colonial times known as Jason Bay or Jason’s Bay, but was subsequently renamed Teluk Mahkota.

Sudah lama haku hendak jalan-jalan ke Teluk Mahkota dekat Tanjung Sedili.

Ituari sudah terjah ke sana. Dari Teluk Mahkota terus ikut jalan pesisiran pantai ke Tanjung Balau, berdekatan Desaru.

Tiada yang menarik disini. Banyak chalet yang terbengkalai. Tapi pantai yang landai dan laut menghijau yang nyaman sedap mata memandang juga.


20 Responses to “jason bay”


  1. 1 Azrina3.7
    May 12, 2010 at 1:27 am

    TB,

    suka tengok laut tp takut mandi laut..huhu..

  2. 3 sz
    May 12, 2010 at 7:16 am

    belum sampai lg…huhuhu..glemer ye namanya omputihnya😉

  3. May 12, 2010 at 7:46 am

    very nice weather😀 lama dah x sampai desaru😀

  4. May 12, 2010 at 8:14 am

    Bestnyaaaa jalan2… i wish i could jalan2 tanpa memikirkan kekangan…

  5. May 12, 2010 at 8:20 am

    Wahhh bestnya jalan2… i wish i could jalan2 tanpa kekangan…

  6. May 12, 2010 at 10:36 am

    Aderk…!

    Lama tak sebut Jason Bay ni..

    Dulu masa kecik-kecik, ayah ada bawa pergi piknik di sana….

  7. May 12, 2010 at 11:14 am

    Rasanya terbengkalai disebabkan kekurangan promosi..

    ramai org tak tahu area2 sitew menawarkan pantai dan pemandangan yg indah2…
    En. Tun kena kerja kuat lagi, kasi promosi itew tempat lorrr….

    hehehehee

  8. May 12, 2010 at 11:33 am

    Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
    Salam dari kami

    lamanya aku tak gi bersantai kat jason bay ke desaru ke atau teluk mahkota….

    mmg masih cantik macam dulu-dulu…

    aku suka gi area mersing kira pantainya pun fuhhhh best gak… aku suka teluk buih fuu yooohhhh tempatnya mmg romantik habis….

    meh jalan-jalan cari pasal… joommmmm

  9. May 12, 2010 at 12:08 pm

    wallah..sungguh tenang jer tgok..rasa cam nak masuk dlm gambar..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Thunbergia Laurifolia

Thunbergia Laurifolia

Seorang lelaki, sudah lanjut usia, tinggal berasingan di ibukota. Suka bunga-bungaan, tapi bukan jiwang. Suka kereta-kereta, tapi bukan mat rempit. Suka fotografi tapi bukan photographer. Eh, suka suki haku lohh.
May 2010
M T W T F S S
« Apr    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

yang lampau


%d bloggers like this: