28
Mar
10

sarawak laksa – ecstasy in a bowl

how to enjoy a bowl of Sarawak laksa like a pro.

Haku bukanlah penggemar laksa. Laksa Johor dengan laksa Penang pun haku tak tau nak bezakan uooolsss. ;-(

Semalam lepas pulai (pulang) dari Crocodile Farm Kuala Baram, haku singgah di satu warung hole no. 16, betul-betul di tengah-tengah padang golf. Kawan yang bawak. Pekena laksa sarawak yang pedas. Lain dari laksa semenanjung yang haku pernah rasa. Mee hoon rebus dengan kuah kari yang masam dan pedas sememangnya. Ada carikan daging ayam dan udang empat ketul jugerr. Memang sedap kalau perut sudah lapar. Bon appetit!

Sembang petang Ahad malam Isnin. Salam ingatan dari Tun diseberang lautan.


8 Responses to “sarawak laksa – ecstasy in a bowl”


  1. March 29, 2010 at 12:09 am

    Merah ala mak ngah pulak laksa serawak tuh. Semerah sambal buhlacan di mangkuk sebelah. Aii, takkan orang serawak makan laksa ngan sambal buhlacan kot.hehe

  2. March 29, 2010 at 12:46 am

    kaler nampak menarik… teringat pula kaler terubuk masak asam pedas… sedap tak rasanya.

  3. March 29, 2010 at 8:58 am

    sungguh enak makan tue…bila nak belanja saya kat sini….

  4. March 29, 2010 at 11:08 am

    Paste laksa sarawak ni ada dijual. Beli lah banyak2 jual kat semenanjung pulak. Kat sini memang tak ado bende tu…


Comments are currently closed.

Thunbergia Laurifolia

Thunbergia Laurifolia

Seorang lelaki, sudah lanjut usia, tinggal berasingan di ibukota. Suka bunga-bungaan, tapi bukan jiwang. Suka kereta-kereta, tapi bukan mat rempit. Suka fotografi tapi bukan photographer. Eh, suka suki haku lohh.

yang lampau


%d bloggers like this: